آزمون نخست:

احمدی نژاد آن گونه که انتظار می رفت اسفندیار رحیم مشایی را به سمت معاون اولی خود برگزید و با این انتصاب نزدیک به ذهن و گمانه زنی های پیرامون آن موجی از واکنش های مختلف را در جامعه ی سیاسی کشور برانگیخت به گونه ای که چند روز بعد و با انتشار نامه ی رهبر معظم انقلاب عملا این انتصاب مشروعیت خود را از دست داد. قضاوت های سطحی و شتابزده بر دستخط جامع و بی حرف و بحث حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ، نخستین آزمون را برای رئیس دولت دهم تلخ و غیر قابل پذیرش تعریف نمود به گونه ای که یاران انقلاب این عمل مرد اول قوه ی مجریه را تاب نیاوردند و او را به سرپیچی آشکار از فرمان ولی امر مسلمین متهم نمودند. جار و جنجال این انتصاب بحث برانگیز پس از چندی با جایگزین شدن رحیمی فروکش نمود اما حرف های بسیاری در حاشیه رحیمی تا هم اکنون پیرامون پاستور در رفت و آمد است و اما مشایی نه تنها از پاستور دور نشد که همچنان یکی از افرادی بود که بدون درد سر های معمول به ساختمان انتهای خیابان پاستور وارد می شد!!!

آزمون دوّم:

استعفای پر حرف و حدیث وزیر اطلاعات جامعه ی سیاسی ایران را دوباره ملتهب نمود و این استعفا از ثانیه ی نخست اعلام، برکناری و مظنون معنا شد به گونه ای که این بار رهبر فرزانه ی انقلاب بسیار سریعتر و قاطع تر بر ماندگاری مصلحی تأکید ورزیدند و این مسئله رئیس جمهور را به مرخصی ده روزه و قهر گونه فرستاد. لغو چندین و چند ملاقات و سفر و وساطت های بی اثر می رفت تا جامعه دستخوش روزهایی پر حاشیه و ملتهب نماید که احمدی نژاد ضمن تأکید بر وفاداری به ولایت و قانون حوادث ده روزه را بسیار ساده و غیر قابل توجه جلوه داد که هنوز سیاسیون از این برخورد احمدی نژاد انگشت به دهان مانده اند. مصاحبه ی تلوزیونیِ سرد و خاکستری رئیس جمهور و اظهار عدم اگاهی از زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی  برخی را به این سمت و سو کشانید تا بی پرده تر با مرد نخست اجرایی ایران سخن به میان آورند.

بحث گروه های انحرافی و نشانه رفتن تمام انتقادات به ساختمان ریاست جمهوری و مشخصا شخص اولیه حاشیه و متن، بحث های جدیدی را به دکه های روزنامه فروشی، محافل غیر رسمی و ملاقات های دلسوزانه کشانید و در پی آن موج کثیری از دستگیری ها و برخوردها شروع شد که گویا همچنان نیز ادامه دارد...

آزمون سوم:

بعد از بحث های فراوان و گمانه زنی های گروه های مختلف سیاسی 150 روز قبل مجلس با ارای کافی رأی به تشکیل وزارت ورزش و جوانان داد و این دولت بود که در نخستین واکنش آن را نه تنها نپذیرفت که کوچکترین تمکینی به آن ننمود. سردمداران غیر پاسخگوی ورزش کشور علمِ مخالفت افراشتند و با آن که می دانستند اعتراض به مصوبه ی مجلس پس از تأیید شورای نگهبان به مثابه اعتراض به داور پس از دمیدن در سوت است باز هم در اظهار نظر های غیر مسئولانه رأی و اختیار قانونی مجلس را به باد انتقاد و تمرد گرفتند و مجلس بالاجبار با اعمال اهرم های قانونی گلوگاه شریانی دولت یعنی بودجه را آن چنان فشرد که در تمامی امور ورزشی ها به  ناداری و بی پولی گرفتار آمدند.

با توجه به مصوبه مجلس و تأکید گاه و بی گاه بهارستان نشینان مرد اول سازمان حالا دیگر فاقد ساز و کارهای قانونی ورزش همچنان دستور می داد، حکم صادر می نمود، انتصاب می کرد و حکم عزل امضاء می نمود که تمامی موارد بی شک راهی ساختمان شیک سازمان بازرسی و احتمالا مرجع رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت سرازیر شده است.

17 خرداد رهبر فرزانه انقلاب در حکمی اعضای حقیقی، حقوقی و افتخاری شورای انقلاب فرهنگی که ریاست آن نیز با رئیس جمهور است منصوب و در حرکتی مدبرانه و بسیار آشکار به دولتی ها تذکر دادند که وزیر و وزارت ورزش و جوانان از نظر ولی امر مسلمین جایی برای انتقاد و مناقشه ندارد و ایشان به صراحت در حکم خود از وزیر ورزش و امور جوانان یاد کردند و نام بردند.

24 خرداد و طی نامه ای جنجالی رئیس جمهور ضمن بر شمردن ایرادات تصویب وزارت ورزش و جوانان حمید سجادی که خود یکی از منتقدین جدی طرح مذکور بود را به مجلسی ها تعارف نمود غافل از این که وظیفه ی قانونی و هوشیاری مجلسی ها این اجازه را نخواهد داد تا یکی از مخالفین طرح وزارت ورزش و جوانان و کسی که پنج ماه بدون رعایت موازین قانونی معاونت سازمانی را بر عهده داشته است که اساساً غیر قانونی بوده است سکاندار وزارت خانه ای شود که دولت آن را اگر پذیرفته است بالاجبار بوده است و چاره ای نداشته است.

31 خرداد حمید سجادی با 87 رأی مثبت راهی خانه می شود تا دلشکسته تر از حتی زمان هایی که برای صدم های ثانیه مدال نفر نخست را از دست می داد بخت بد خویش را لعن و نفرین کند که چرا باید در زوایه ی پدید امده بین مجلس و دولت! او هزینه شود.

و نهایتا امروز و در اقدامی که مجلسی ها آن را غیر قانونی می دانند وزیر تعاون به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب می شود تا گمانه زنی ها مبنی بر تمرد دولت از پذیرش مصوبه ی مجلس حتی پس از پیام آشکار حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ، شدت و حدت گیرد و در محافل اینچنین مطرح شود که احمدی نژاد در سومین آزمون ولایتمداری با پوشش تقابل دولت و مجلس به بوته ی امتحان سپرده شده است و بعید است این آزمون را به سلامت بگذراند. در ادامه نیم نگاهی خواهیم داشت به حوادث نیمه ی دوم خرداد 1390 که مستقیما با بحث وزارت ورزش و جوانان در ارتباط می باشد

*- 17/3/1390

پیام روشن رهبر فرزانه انقلاب در به رسیمت شناختن وزارت ورزش و امور جوانان،انتصاب اعضای شورای انقلاب فرهنگی(تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸)

رهبر معظم انقلاب اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی را منصوب کردند حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی را برای دوره‌ جدید منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن حکم حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به پایان یافتن دوره‌ مسئولیت اعضای کنونی شورایعالی انقلاب فرهنگی، شخصیت‌ های حقوقی و حقیقی زیر بعنوان اعضای اصلی برای دوره‌ جدید آن شورا و آیت الله احمد جنتی و جناب آقای دکتر حسن حبیبی بعنوان اعضای افتخاری شورایعالی انقلاب فرهنگی منصوب می گردند:

شخصیت های حقوقی: رؤسای محترم سه قوه، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، ورزش و امور جوانان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رؤسای سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، جهاد دانشگاهی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای کمیسیون های فرهنگی، آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی…

*- 24/3/1390

نامه ای پر از حاشیه و التهاب ؛ بخش هایی از نامه احمدی نژاد به مجلس ، ضمن معرفی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان: (سه شنبه 24 خرداد 1390 - ساعت 11:00)

در نظام جمهوری اسلامی ملت سرافراز از خادمان خود در هر سنگر انتظار اتخاذ تصمیمات و اقداماتی را دارند که نه تنها برای کشور و مردم مشکلی ایجاد نکند بلکه نتیجه آن ارائه خدماتی باشد که کشور را به قله های سرافرازی رهنمون ساخته و طعم شیرین خدمت صادقانه را همراه با آسایش و آرامش و تسهیل در امور به ملت بچشاند.صحنه ورزش مربوط به کشور و متعلق به آحاد ملت قهرمان است شکرانه سلامت و موفقیت جوانان این سرزمین دلاورخیز در عرصه های داخلی و بین المللی اقتضای تصمیماتی را دارد که بدون ایجاد اشکال و وقفه موجب نشاط عمومی گردد.

به صراحت اعلام می کنم ابهامات و اشکالات مصوبه یاد شده علاوه بر اختلال در امر ورزش و بروز کشمکش در این عرصه به حاصل زحمات و فداکاری های جامعه پاک و شریف و عزت آفرین ورزش و جوانان قهرمان اعم از زن و مرد صدمه خواهد زد.درخواست اینجانب از ابتدا رفع اشکالات و ابهامات بود که متاسفانه اقدامی صورت نپذیرفت و از روزی که جنابعالی از تریبون رسمی دستور رسیدگی قضایی را صادر کردید اقدامات قضایی و غیر آن آغاز شد و به ایجاد تضییقاتی در ارائه خدمات دو سازمان مهم تربیت بدنی و امور جوانان منجر گردید که موجبات اخلال در امور را فراهم آورده است.

از باب ضرورت و با عنایت به موارد یاد شده شایسته بود ابهامات و اشکالات رفع می گردید تا زمینه اجرای صحیح مصوبه فراهم می شد. مطمئن هستم چنانچه این مشکلات و ابهامات از طرف مدیریت مجلس به اطلاع نمایندگان محترم مجلس می رسید، به گونه دیگری اقدام و نسبت به اصلاح مصوبه اقدام می کردند.اکنون با ملاحظه محدودیت ها و تضییقات پدید آمده و احتمال ورود صدمات بیشتر به بخش ورزش و امور جوانان ظاهرا راهی جز معرفی وزیر وجود ندارد.

*- 31/3/1390

رأی اعتمادی که داده نشد! جلسه ی رأی اعتماد و ....

دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود ورزش را از مهمترين عرصه هايي كه امروز كل جامعه بشري و همه ملت ايران مستقيما با آن درگير هستند عنوان كرد و گفت : ورزش صرفا يك امر فردي نيست و امروز علاوه بر آنكه توليد كننده و پايدار كننده فرهنگ در جوامع است به عاملي قدرتمند در عرصه سياست داخلي و بين المللي تبديل شده است . رييس جمهور كيفيت ورزش را نشانه موفقيت و اقتدار يك ملت و حقانيت يك نظريه و مكتب توصيف كرد و افزود : ورزش نشانه نشاط ، اميد و بالندگي ملت هاست . دكتر احمدي نژاد اظهار داشت : ورزش عرصه اي بسيار مهم براي فرهنگ سازي و ايجاد شور و نشاط در جامعه است و علاوه بر اينكه يك فعاليت فردي براي سلامت جسم است عاملي براي حفظ و ارتقاء سلامت اجتماعي و جامعه هم است.( سه شنبه 31 خرداد 1390 - 10:35  مجلس شورای اسلامی ، تلاش برای گرفتن رأی اعتماد حمید سجاد وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان)


*- 4/4/1390

اقدامی که گفته می شود غیر قانونی است!

وزیر تعاون سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد رئیس جمهور طی حکمی محمد عباسی وزیر تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب کرد.

متن حکم رئیس جمهور برای سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم/ جناب آقای دکتر محمد عباسی/ وزیر محترم تعاون / سلام علیکم

به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفید اجرایی به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان «سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود در این مسئولیت خطیر با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره‌گیری از همکاری همه ورزشکاران عزیز، هیأت‌ها، فدراسیون‌ها و مدیران و کارکنان خدوم در جهت راه‌اندازی آن وزارتخانه اهتمام لازم به کار بندید. موفقیت جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) مسئلت دارم.


به راستی اندیشیده اید که ؛ چقدر بلاتکلیفیم!!!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا